27/05/22

Udstillingsvinduet

Efter utallige (2!) opfordringer får I historien om det jeg kalder udstillingsvinduet. Da jeg besluttede at lave et stort bed ved vores østvendte terrasse, besluttede jeg samtidig at der ikke længere var behov for krukker på terrassen. Det blev til et bed med træer, buske, roser og enkelte stauder og ellers masser af bunddække. Så havde jeg pludselig lidt svært med at tænke sommerblomster/dahlier ind i planen. De vil forsvinde lidt. Jeg besluttede at placere et lille højbed tæt på terrassen som kunne skifte "udstilling" gennem sæsonerne. Forårsløg, dahlia og hvad jeg ellers kan finde på til efterår/vinter - alle ideer modtages med kyshånd!

6 kommentarer:

  1. Nåååh, er det dét, der er planen. Det lyder supersmart. Jeg har gjort noget lignende med svage stauder, som jeg absolut ville have blandt nogle stærkere. Men ideen med et udstillingsvindue med bl.a. sommerblomster er god.
    Du viser vel billeder senere? ;-)
    Mange hilsener Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Du kan tro der skal nok komme flere billeder. Det var for øvrigt smart at gøre det samme med svage stauder. Der er nogle som bare bliver løbet over ende af andre.

      Slet
  2. Smart idé med det udstillingsvindue, for bede og stauder skifter jo hele tiden alt efter årstiden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det! Ja det gør de, og så kan jeg måske fremhæve nogle planter på denne måde.

      Slet
  3. Smart fundet på. På den måde har du osse mulighed for at skifte farverne "hurtigt"
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Gunvor! Ja det giver nogle muligheder for at bruge forskellige farver.

      Slet