03/09/23

September men alligevel

Jeg forbinder september med efterår - farveskift og løvfald. I år synes jeg september er lige så meget sensommer som august har været. Det passer mig fint, hvis sommeren kommer til at vare længere, men ekstremt vejr følger desværre nok med. Lækkert at nyde alle de gode farver, der fortsætter i haven.
Sidst i juni var alle disse kun 10-15 cm høj uden knopper, og jeg var ved at opgive håbet. Så kom juliregnen og fanden tog ved dem.
Dette bed, som var nyplantet sidste sommer, har klaret tørke og storm og styrtregn og er begyndt at gro til. Herligt!

14 kommentarer:

  1. Dine hvite sedum er veldig fine. Mine er lyserosa, men ellers er de veldig like. Den hvite sedumen har jeg ikke sett her dessverre. Regnet har gjort dine planter godt ser det ut som. Vi får håpe på en lang og varm høst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rigtig godt med en plante som Sedum, som kommer helt til sidst i sæsonen. Jeg er enig med dig - efter al regnen vil det være godt med en varm efterår.

      Slet
  2. Ja dejligt at sommeren fortsætter i september. Flotte bede du har.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! Ja det vil være skønt med godt vejr i september. Vi har vel fået al den regn vi skal bruge.

      Slet
    2. Ja det er utroligt hvor ulige fordelt regnen er faldet. Vi fik over 200 mm i juli og 130 mm i august. Så vi er klar til solskin!

      Slet
  3. Jeg kan også bruge en snas sommer i september! Det er jo en ekstra bonus og altid velkommen. Dine bede ser godt ud, og det nye bed har da taget godt ved på et lille år - trods voldsomt vejr. Dejligt når tingene lykkes!

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Ulla! Uha ja der er ikke noget bedre end at bare sidde og nyde det, som det er lykkes med i fint sensommervejr.

      Slet
  4. Jeg kalder september for sensommer. Bare for at kunne nyde sommer lidt længere. Og i år håber jeg på en meget lang sensommer, for mange af mine sommerblomster er først nu begyndt at komme sig efter forsommerens tørke. fine bede du har.
    hilsner gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Gunvor! Jeg har det lige som dig. Når nu endelig georginerne og sommerblomsterne er begyndt at pynte, må sommervejret gerne fortsætte.

      Slet
  5. Ja vi må være glade for, at der kom førstehjælp til haven i form af regnen i juli. Din sensommerhave ser frodig ud. Jeg kan godt lide dit nye rektangulære bed, der ligger så fint omgivet af græs og fliser.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja for søren, regnen var en velsignelse. Det pyntede på mange hårdt belastede planter. Tak, Elna! Vi er også glad for de lige linjer ved græsset og fliserne. Det giver ro.

      Slet
  6. Indtil videre har september vist sig fra sin smukkeste side. Dit nye bed ser godt ud og vil sikkert dække jorden helt næste september.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja sikke dejlig sensommer vejr. Tak for det! Det er altid en fornøjelse af se den bare jord forsvinde lige så stille under frodige planter.

      Slet