14/02/24

Vinterbedet

Selv om tankerne allerede kredser om forår og den kommende sommer, er det vinterbedet, som vi nyder her i de sidste vintermåneder. Bedet er kun 4-5 år gammel og er stadig under udvikling, men det begynder at virke efter hensigten. Farverig bark, stedsegrønt og vintergrønne græsser og stauder fanger øjet, når vi kigger ud i haven fra huset. Jeg glæder mig til at stauderne dækker jorden helt og til at søjletaksen og kirsebærkornellen bliver 3-4 m høj. Men der er også mange glæder ved at se bedet udvikle sig stille og rolig.

12 kommentarer:

  1. Vinterbedet ditt er så fint, og spesielt nå om vinteren. Det er kledelig med litt snø. Det er ikke mye snø du får, og snart er det vår hos deg. Du er heldig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Ja det er ikke meget sne vi får og det plejer at forsvinde hurtigt igen. Vi glæder os til at det snart bliver forår!

      Slet
  2. Jeg forstår du nyder dit vinterbed nu, men faktisk gør det sig jo godt året rundt, og det er meget smukt komponeret til alle årstider. Tænk at det ikke er ældre! De mange farver er gode at have her i denne tid Sydney.

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, Ulla! Ja selv om det er et vinterbed, er der masser af grønt om sommeren. Det er dejligt med nogle gode farver om vinteren hvor det meste er brunt og gråt.

      Slet
  3. Hej Sydney!
    Det ser riktigt fint ut under alla årstider. Vackert med färgskiftningarna på hösten. Grönt och frodigt på sommaren. Här är det fortfarande mest vitt utomhus, trots att snön börjat smälta undan idag.
    Hälsningar Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Maribel! Ja det er sjovt at samle nogle billeder der viser farveskift fra sæson til sæson. I må nøjes med alt det hvide et stykke tid endnu, mens vi kan allerede se på grønne skud.

      Slet
  4. Fint at I nyder vinterbedet indefra, det er der god grund til, det er flot.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det, Lisbeth! Ja det er rart at have lidt fint at kigge på, når nu regnen og blæsten og sneen holder os indendørs.

      Slet
  5. Gode farver på alle årstider. I kunne da godt kalde det for helårsbedet..
    Det er sjovt at se bedet gennem året og årene. Det ville jeg osse ønske jeg havde tænkt på da jeg startede. Jeg har billeder på nogle bede, men ikke den ældste del.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Gunvor! Det er godt at der er noget at glæde sig over i alle sæsoner. Du kan tro jeg er glad for de mange billeder jeg tog lige fra starten. Jeg har haft mange gode stunder med at kigge på før og efter billeder! :-)

      Slet
  6. Det er spændende at følge bedet over tid. Det er noget af en kunst at lave et bed, som kan fange opmærksomheden året rundt, men det er lykkedes ualmindelig godt for dig. Hvis man kikker på græsplænen, kan man se, der har været en tørkesommer.

    Hilsen Elna

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Elna! Ja det er en fornøjelse at kigge på gamle billeder for at se udviklingen i haven. Samtidig bliver jeg mindet om hvor stor en forskel, der kan være fra den ene sommer til den næste!

      Slet