29/05/26
Glædelig gensyn
Jeg har kun været hjemmefra i nogle dage, men jeg oplever, at der er sket utrolig meget i haven. Dejligt at tage en runde med kameraet og finde nyhederne. Det er nok mest blomsterne, som jeg bemærker og fotograferer, men det, som jeg glæder mig mest over, er hvor "tyk" og frodig haven er blevet.
20/05/26
Sen forår eller tidlig sommer
Jeg havde i mange år en tid efter forårsløgene var afblomstret, hvor stauderne var grønne men uden blomster. Sådan en "midt-i-mellemtid". Så de senere år har jeg tilføjet nogle tidlige stauder, så det også blomstrer her i maj. Det pynter nu med farver fra kærmindesøster, en tidlig klematis, nellikerod, lyngfloks og akeleje.
15/05/26
Vinterskader
Jeg synes jeg har flere skader i haven efter denne vinter. Var den streng i år? Den gamle hortensia havde usædvanlig mange døde grene, som skulle fjernes, så den virker mere åben end den plejer. Og den ene kirsebærlaurbær ser herrens ud.
Desværre var mine gamle efterårslyng helt døde, så de blev gravet op. Det er ærgerligt men se! En tom plads klar til nye planter. Hvad synes I? Jorden er mager sandjord, så planten skal være tørketålende. Det er husets nordøst hjørne så den får kun formiddagssol. Vores nordgavl virker som en vindtunnel så der er en strid østen-/vestenvind. Ideer?
11/05/26
Forandring fryder
De sidste par år har jeg holdt forårsblomsterne i udstillingsvinduet helt i hvidt med en blanding af forskellige påskeliljer, anemoner, krokus mv. Jeg synes, at det har været fin og elegant.
I år vil jeg prøve noget helt andet. Ja mon ikke! De 3 farverige tulipaner har givet et helt andet udtryk.
Abonner på:
Opslag (Atom)