12/05/23

Det ligner sommer

Så blev det sommervejr lige pludselig. De sidste tulipaner er ved at være færdig, men der er kommet gang i flere stauder og buske.
Skimmiaen har været flot i lang tid, men jeg har savnet den sædvanlige summen og brummen. Det har nok været for koldt og blæsende til insekterne før i dag.
Lyngfloksens blomster er den fineste lyseblå farve, men på billedet ser de noget blege ud.
Det mørke løv og blå blomster på krybende læbeløs giver en god kontrast til alt det grønne i staudebedet.

10 kommentarer:

  1. Ja, plutselig kom sommerværet. Dine tulipaner ser så kraftige og flotte ut. Jeg vet hvordan den floksen ser ut, og den lyse blåfargen er så fin.
    Det er så deilig med alt som vokser og gror nå.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja pludselig er det sommer og alting i haven vokser så hurtigt. Det er en dejlig tid.

      Slet
  2. Lyngfloks havde jeg også i min gamle have, de er fine på denne årstid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg plantede lyngfloks for første gang sidste år og er blevet meget glad for dem. De er meget fine lige nu.

      Slet
  3. Ja, det ligner i hvert fald. Fine billeder fra havens bede! Læbeløs er en god bunddækker og giver kontrast til det lysegrønne løv. Graver du dine tulipaner op hvert år? Jeg ser i hvert fald de står for sig selv i en fin ring af jern, og den idé er da slet ikke så tosset.

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Ulla! Ja, jeg kan godt lide at læbeløs sådan dukker op lidt her og der. Jeg er aldrig helt sikker hvor de kommer til at stå. I år blev det et godt billede. Jernringen bruger jeg til tulipaner lige som krukker. Jeg prøver en ny sort af og hvis jeg kan lide den så planter jeg dem ud i haven hvor de får lov til at stå. Disse skal flyttes til et andet bed, og så er pladsen klar til dahlier og sommerblomster.

      Slet
  4. Det både ligner sommer og føles som sommer. Spændende hvad der kommer til at bo i de mange krukker.

    SvarSlet
  5. Ja tænk jeg havde min vinterfrakke på sidste weekend og nu er det shorts! I flere af krukkerne er der stauder og dahlier men de er meget små endnu. Resten fyldes med alle de små sommerblomster, som står i vindueskarmen. Jeg glæder mig!

    SvarSlet
  6. Ja jeg har ledt efter mine haveshorts. De er pist forsvundet, så buksebenene blev smøget op,hihi. Jeg troede jo ikke sommeren kom så hurtigt.
    Ja det store tulipanflor er ved at være ovre. Men de sene er begyndt at titte frem så bare det ikke bliver alt for varmt vil de da holde de næste 2-3 uger.
    Mine læbeløs har krøbet ned af stenbedet og ud i græsgangen. skøre planter, men det må de selv om.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Det føles som om vi gik direkte fra vinter til sommer! Ja det kan være lidt spændende hvor læbeløs dukker op, men det er også sjovt med overraskelser.

      Slet