08/05/23

Lille forårstur

Vi har været på en lille tur rundt i forårslandet og var meget heldig at få strålende solskin på hele turen. Dejligt at se haver folde sig ud med frisk grøn løv og masser af farver. Odense bød på flere grønne oaser. En fornøjelse at se Klosterhavens Venner godt i gang med forårsoprydningen.
Den romantiske have ved Sanderumgaard gods havde jeg ikke set før. Fantastisk tidspunkt på året med alt det friske grønne løv.
Det er altid en fornøjelse af gense Gavnø Slot i tulipansæsonen. Jeg elsker tulipanerne, men det var også et fantastisk syn med de nye pæonskud på vej op mellem botaniske tulipaner.

12 kommentarer:

  1. Du har rigtig været rundt og er kommet tæt forbi her. Vi har ikke langt til den flotte romantiske have. Jeg havde også planlagt en tur til Gavnø slot, men fik kolde fødder, jeg synes, det blev for dyrt, men flot var der uden tvivl.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror I vil være glad for en tur til Sanderumgaard, men det var også lige det rigtige tidspunkt, vi var der, med alt det lysegrønne løv.

      Slet
  2. Så flott tur du har vært på. Det er så vakkert når løvet springer ut på trærne. Nydelige tulipaner.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er en fantastisk årstid at være på tur. Alt er lysegrønt. Jeg bliver altid glad af at se store bede fyldt med tulipaner.

      Slet
  3. Den romantiske have er fantastisk, og tulipanparken har jo nærmest hollandske dimensioner.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi var heldig at besøge Sanderumgaard lige før de havde et åbent hus arrangement. Hele haven var til ug! Gavnø skuffer aldrig med tulipanshowet.

      Slet
  4. Sikke nogle fine steder I har været Sydney! Der ser så nydeligt og ryddeligt ud alle stederne, og det må jo være rart at have en mindre hær af frivillige til at gå og ordne det hele:-) Vi skal også en tur til Gavnø i denne uge, og dine billeder lover godt!

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er lækkert at besøge store haver, hvor mange hænder har været i gang. Kunne måske være en ide med en lille lokale "Min Haves Venner"?? ;-)

      Slet
  5. Det billede med broen er da en ren Monet. Flot.. Gavnø er et tulipan paradis. Vi tager osse derned med et par års mellemrum, men i år når vi det ikke. Ihvertfald ikke i tulipantiden.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Gunvor! Ja der var mange motiver i haven med alt det fine lysegrønne løv. Det er nogle år siden vi sidst var på Gavnø, og jeg var overrasket over hvor meget de har udvidet. Der er vist flere gode besøgssæsoner nu.

      Slet
  6. Jeg har aldrig set haven ved Sanderumgaard Gods. Det det ser ud til at være et spændende sted, hvor naturen også bliver budt indenfor.
    Pæoner og botaniske tulipaner ser fantastiske ud sammen, og sammensætningen er jo lige til at kopiere.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er den romantiske stil med flotte træer og lange kig uden egentlige staudebede. Jeg blev meget betaget. Jeg sagde også WOW da jeg så bedet med pæonskud og små tulipaner. Billedet skal helt sikkert gemmes til inspiration!

      Slet