18/05/21

En hurtig rundtur

Der sker sandelig meget i haven i denne tid så I får en hurtig rundtur. Den første er en overraskelse. Erysimum cheiri er ellers 2-årig, men som forsøg lod jeg en klump 'Blood Red Convent Garden' blive stående i bedet. Søreme om ikke den overlevede vinteren og er blevet stor og flot.
Er de ikke bare fascinerende?
Geranium phaeum er dejligt fordi den kommer så tidligt og jeg elsker de mørke blomster. Den blomstrer ikke så længe, men løvet er fint efter den er klippet ned.
Epimedium rubrum er en fantastisk bunddække. Sikke et løv!
Og endnu en bispehue, E. youngianum 'Niveum'.
Alchemilla med regndråber!

10 kommentarer:

  1. Det ser fint ud, bispehue er meget forskellige og flotte.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det. Ja der er mange forskellige bispehuer og de pynter.

      Slet
  2. Gyldenlak er nu ikke helt så sart som mange siger. jeg har da planter der er 3-4 år gamle. de står godtnok lidt i læ af husmuren, men alligevel. Den er iøvrigt super flot den mørke du har.
    Hi hi, bregneskud er så sjove at følge når de skyder frem. dekorative.
    hilsner gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Der kan man bare se. Min gyldenlak står også op af husmuren mod vest, så det giver måske hele forskellen. Ja de er herlige de bregneskud.

      Slet
  3. Lækre motiver du fandt på din rundtur.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Der er en del at vælge mellem ved denne årstid.

      Slet
  4. Den er meget smuk, din gyldenlak, så heldigt den overlevede vinteren. Den mørke farve står flot opad husets røde sten, og de små bispehuer er ved at rykke langt op på min ønskeliste efterhånden. Bregner ar bare så fine!

    Tak for turen!
    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er oplagt med de varme farver mod sådan en rødbrun mursten. Jeg er også blevet meget glad for bispehuer. De kan vist bruges mange steder.

      Slet
  5. Tænk, kan man få gyldenlak i sådan en lækker farve. Jeg har det normalt lidt anstrengt med de alm. gyldenlak, fordi de minder mig om sensommer og efterår, men denne er fin. Sejt, at den overlevede vinteren, der ellers har været hård ved meget.
    Bregner er vældigt fotogene på denne årstid, og din er ingen undtagelse.
    Mange hilsener Lisbeth

    SvarSlet
  6. Ja jeg kan godt lide sådanne helt helt mørke farver, og den er åbenbart en overlever. Bregner er bare fascinerende at følge mens de folder sig ud.

    SvarSlet