12/07/22

Mørk og lys i kombination

Jeg er blevet meget glad for denne kombination af den mørke blærespirea og den hvidbrogede kornel. Jeg ønskede et fokuspunkt ud i haven som kunne ses fra alle vinduer på denne side af huset. Før jeg plantede dem var det hele bare mellemgrøn ved denne årstid. Foran er en lille vinget benved som osgå passer fint ind i billedet. Beskærersaksen og ørnenæbbet er flittigt i brug, fordi mens blærespirea vokser lige så stille og pænt opad, vokser kornellen som korneller nu gør - eksplosivt i alle retninger.

13 kommentarer:

  1. Det er så godt med farvekombinationer, det kan jeg også godt lide. Det har du lavet godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Ja det er dejligt med gode farvekombinationer, som man glæder sig over hver gang man kigger ud af vinduet.

      Slet
  2. Akkurat de to fargene/plantene har jeg også som en hekk her. Men her vokser blærespurea mest, for kornellen er en saktevoksende sort.
    Det mørke og det lyse er to motpoler som tiltrekker hverandre :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja du har ret, Marit: det mørke og det lyse tiltrækker hinanden!

      Slet
  3. Ja det er et par gode farvekombi. Jeg er først for nylig blevet rigtig opmærksom på blærespirea, den er rigtig fin.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har både den mørke og den gulløvede blærespirea og er glad for dem begge.

      Slet
  4. Vakkert og spennende med mørke og lyse kontraster!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det! Ja man får fine kontraster med de mørke og lyse farver sammen.

      Slet
  5. En fin kombi. Så behøver man ikke blomster.

    SvarSlet
    Svar
    1. Enig! Nogle gode buske med forskellige løvfarver giver så meget til haven.

      Slet
  6. God idé! - Og det ser rigtig godt ud nu hvor det 'bare' er bladene der giver farve. Du må endelig vise hvordan det tager sig ud når benveden også blander sig i koret henad høst. Jeg tænker det bliver en pragtfuld trio... Man kan så meget med buske alene, og det er også sådan jeg ser vores have om en del år, når stauderne er skygget væk eller har forvildet sig.

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Ulla! Det gør meget i haven når man arbejder med buske og løvet. Det har jeg lært efterhånden. Uha ja - den lille benved gløder i efteråret!

      Slet
  7. Det er en dejlig lille billedserie. Det er godt at have nogle buske i haven, og dine valg af buske giver en varieret og spændende beplantning.

    Hilsen Elna

    SvarSlet